Awarie taśm i pasów transportujących – co robić?
Różnego rodzaju taśmy transportujące i pasy napędowe wykorzystywane są w firmach z wielu branż, przede wszystkim w halach zakładów produkcyjnych. W naszym artykule przyjrzymy się bliżej budowie nowoczesnych taśm transportujących i pasów napędowych, ich przeznaczeniu i charakterystyce. Postaramy się także sprawdzić, co powinniśmy zrobić, jeśli zdarzy nam się awaria.
Ogólna charakterystyka taśm i pasów transportujących
Transportujące taśmy służą do transportu różnego rodzaju półproduktów lub produktów gotowych. Dzięki temu, że proces odbywa się sprawnie i szybko, firma może oszczędzić: do zmiany położenia elementów nie potrzeba dodatkowych pracowników. Jak mówi nam przedstawiciel firmy Potyrała i Spółka ze Stargardu, taśmy, które są jednym z najważniejszych elementów systemów transportu wewnętrznego, produkowane z różnych materiałów, na przykład PCV, zmodyfikowanej bawełny, czy poliestru. Kolejny ważny element w transporcie wewnętrznym to pasy napędowe. Znajdują one zastosowane w wielu maszynach o różnym zastosowaniu. Do produkcji pasów napędowych wykorzystywana jest przede wszystkim bawełna lub poliester. Najpopularniejsze z nich są klasyczne i uzębione pasy klinowe.
Awarie elementów – jak wygląda serwis?
Taśmy i pasy transportujące oferowane przez solidnych producentów są wykonane z wysokiej jakości materiałów. Nie są jednak niezniszczalne i z czasem mogą ulec uszkodzeniu, a to z kolei powoduje awarie całego systemu transportującego. Taśmy i pasy transportowane eksploatowane są bardzo intensywnie, dlatego właśnie materiały, z których zostały wykonane, zużywają się. Jest kilka sposobów na naprawę taśm i pasów transportujących, które znajdziemy w ofertach najlepszych dystrybutorów. W zależności od materiału, z którego taśmy i pasy zostały wyprodukowane, mogą być one klejone i zgrzewane lub łączone stalowymi, czy wykonanymi z tworzyw sztucznych złączami. Gdy pojawi się awaria, warto znaleźć firmę, która swoje usługi serwisowe dostosowuje do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Ważne są nie tylko ograniczenia budżetu, którym dysponuje klient (cena serwisu, na jaką może sobie pozwolić), ale także wymagania dotyczące działania ciągłości systemu w fabryce, czy innym zakładzie. Awarie w systemach transportowych to nie tylko uszkodzenia taśm i pasów. Pamiętajmy więc, że czasem dodatkowo będzie potrzebne wyważenie części naszych maszyn. Solidna firma z pewnością nie odmówi nam serwisu, nawet jeśli gwarancja naszego sprzętu już wygasła. Warto więc znaleźć serwis, który zajmie się naszym sprzętem kompleksowo i w klarowny sposób prezentuje swoje ogólne warunki wykonywania usług.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana