Czy plakaty to skuteczne nośniki reklamowe?
Nie da się ukryć, że plakat jako nośnik reklamowy to rozwiązanie, które stosowano już wieki temu. Pierwszymi plakatami były afisze, stosowane już w XV wieku. Pełniły podobną rolę co dzisiaj – posiadały tekst i były zdobione ornamentami. Czy w dzisiejszych czasach plakat jest skutecznym nośnikiem informacji i reklam? Sprawdźmy!
Dzisiejsze plakaty reklamowe – to musisz wiedzieć
Z pewnością każdego dnia stykasz się z ogromną ilością treści reklamowych, a największa ich ilość pochodzi z internetu. Jesteśmy bombardowani reklamami zarówno na serwisach informacyjnych, tematycznych, ale również w mediach społecznościowych. Jest ich tak wiele, że trudno jakąkolwiek z reklam zapamiętać – udaje się to tym formatom, które rzeczywiście zwracają czymś naszą uwagę i zapadają nam w pamięć. Drukowany plakat to wciąż jedna z najskuteczniejszych form reklamowych jeśli chodzi o "outdoor" dla wielu firm. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy wyprodukować plakaty odporne na uszkodzenia i umieścić je właściwie w każdej przestrzeni, zarówno w mieście, jak i na wsi. Dzięki temu konsumenci mają szansę zetknąć się z reklamą w wielu miejscach. Mogą również występować w przeróżnych formatach, od tych najmniejszych po ogromne banery. Plakaty reklamowe to jednak nie tylko reklama outdoor. Stosowane są w wielu miejscach wewnątrz budynków, np. w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, w gabinetach dentystycznych czy sklepach spożywczych. Jednocześnie jest to stosunkowo tania forma reklamowa, ponieważ płacimy tutaj jedynie za druk i ewentualnie projekt reklamy, jeśli nie dysponujemy własnym grafikiem w firmie. Plakat jest świetnym sposobem na reklamę promocji czasowej, np. z okazji walentynek czy nadchodzącej gwiazdki. Doskonale przygotowany plakat reklamowy z piękną grafiką skutecznie zwraca uwagę i zachęca do skorzystania z danej oferty.
Zalety stosowania plakatów reklamowych dla firm
Jak wspomnieliśmy już powyżej, dobrze zaprojektowana grafika na plakacie świetnie przedstawia markę, a także eksponuje produkt lub usługę. Jest to szczególnie ważne w branżach, gdzie aspekty wizualne mają ogromne znaczenie – np. w branży beauty. W ten sposób oddziałujemy na klienta obrazem, zachęcając go skutecznie do skorzystania z naszej oferty. Dzisiejsze plakaty mogą być wydrukowane na właściwie dowolnym formacie, papierze i być całkowicie spersonalizowane. Umożliwia to druk cyfrowy, dzięki któremu za niewielką kwotę możemy wydrukować nawet jednostkowe sztuki plakatów. Decydując się na plakat, poza formatem możemy wybierać również papier i jego uszlachetnienie. Ogromny wybór plakatów, również na indywidualne zamówienie, znajdziemy w takich miejscach jak Patrz Reklama. Warto podkreślić, że plakaty nie przeszkadzają ludziom, ponieważ są oni do nich przyzwyczajeni, a jednocześnie stacjonarny charakter przekazu umożliwia dokładne zapoznanie się z nim, czyli plakat maksymalnie skupia na sobie uwagę klient. Dobrym przykładem są plakaty umieszczane, chociażby w toaletach, które wg badań skupiają wzrok ponad 90% osób korzystających z tego miejsca. Jak widać, skuteczność plakatów jest bardzo wysoka, a pozostałe zalety wyłącznie przemawiają za tym, aby z nich korzystać.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana