Czym jest digital signage i jakie jest jego zastosowanie?
Digital signage to nowoczesny sposób przekazywania treści z wykorzystaniem zintegrowanych ekranów cyfrowych. W zasadzie jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych nośników reklamowych, takich jak banery i bilbordy, a także nowatorska forma komunikacji z odbiorcą, czyli klientem. Emisja sygnału jest możliwa w ściśle określonym miejscu i czasie.
Digital signage. Podstawowe informacje
Cyfrowa dystrybucja multimedialnych treści, jaką jest digital signage, możliwa jest poprzez centralnie zarządzaną sieć wyświetlaczy. Technika ta często porównywana jest do prywatnego kanału telewizyjnego, ponieważ podobnie jak on nakierowana jest na określoną grupę odbiorców, a dokładnie na ich preferencje. System wykorzystywany jest nie tylko w celach informacyjnych, ale także marketingowych i jest to popularna technika komunikacji z klientem, którą spotkać można w przestrzeni publicznej. Digital signage umożliwia zarządzanie treścią oraz sposobem jej przekazu poprzez wyświetlanie jej w odpowiednim czasie i w konkretnym miejscu.
Tworzeniem systemów informacji wizualnej zajmuje się firma AVI Media, która jest specjalistą w dziedzinie usług multimedialnych. Projektowanie digital signage pozwala w pełni dopasować wyświetlane treści do potrzeb konkretnej kampanii, a specjalnie wyselekcjonowany sprzęt idealnie wpasowuje się w ściśle określone cele komunikacyjne. Ekrany to urządzenia o różnej wielkości i o zróżnicowanych funkcjach. Od zwykłych wyświetlaczy i telewizorów różnią się tym, że zostały stworzone z myślą o użytku przemysłowym. Mogą być stosowane zatem w trudnych warunkach, również na zewnątrz pomieszczeń. Ekran z siecią komputerową łączy odtwarzacz multimedialny, który pobiera pliki z serwera i przekazuje do wyświetlenia.
Zastosowanie digital signage
Systemy informacji wizualnej tworzone są w miejscach, gdzie najczęściej podejmowane są decyzje zakupowe. Dynamiczny przekaz dociera do większego grona odbiorców, ponieważ lepiej przykuwa uwagę. Dlatego ekrany multimedialne często znajdują się przy głównych arteriach miastach i punktach o dużym natężeniu turystycznym. Odgrywają ważną rolę marketingową w galeriach handlowych, w siedzibach firm, hotelach i urzędach, wypierając inne środki przekazu z przestrzeni publicznej. Ze względu na ogromną elastyczność przejawiającą się w dowolnej konfiguracji przekazu, treści marketingowe mogą być łączone z informacyjnymi. Emisja treści odbywa się wedle dokładnie opracowanego konceptu i jest skierowana do ściśle określonego grona odbiorców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana