Artykuł sponsorowany

Jak zbudowany jest e-papieros?

Jak zbudowany jest e-papieros?

Papieros elektroniczny jest urządzeniem, które z powodzeniem zastępuje tradycyjne papierosy. W ciągu ostatnich kilku lat można zauważyć ogromny wzrost zainteresowania tym gadżetem. Na ulicy pojawia się coraz więcej osób z nowoczesnym urządzeniem, a większych miastach powstają nawet specjalne miejsca, gdzie można przyjść i „puścić dymka”. Na rynku dostępnych jest wiele różnych modeli. Jak wygląda budowa takiego e-papierosa?

Jak zmieniało się urządzenie na przestrzeni lat?

Początkowo, kiedy e-papierosy pojawiły się na rynku, producenci starali się, aby swoim wyglądem były jak najbardziej zbliżone do tradycyjnego papierosa. Urządzenia były smukłe i zajmowały jak najmniejszą ilość miejsca. Z biegiem czasu zaczęto jednak wprowadzać innowacje. Miały one na celu nie tylko zwiększenie mocy, ale także poprawę wizualną. Obecne „parowniki”, bo tak często nazywane są e-papierosy, to urządzenia sporych rozmiarów. Niezależnie od tego, jak prezentuje się papieros elektroniczny, zawsze składa się z tych samych części.

Modułowa budowa papierosa elektronicznego

E-papierosy charakteryzują się tym, że składają się z modułów. Dzięki temu w razie awarii któregoś z nich można wymienić go na nowy bez konieczności zakupu nowego urządzenia.
W przypadku każdego „elektryka” moduły to:

  • korpus – który jest podstawą całego urządzenia,
  • zespół grzewczy – odpowiedzialny za podgrzewanie liquidu,
  • tulejka – w niej znajduje się płyn,
  • ustnik – przez który użytkownik wdycha wytworzoną z płynu mgiełkę,
  • bateria – odpowiadająca za możliwość korzystania z urządzenia.

Oprócz tego, w każdym zestawie zazwyczaj znajduje się ładowarka, która umożliwia naładowanie baterii.

Różne produkty czy różne nazewnictwo?

Może zdarzyć się sytuacja, w której poszczególne części e-papierosa będą przedstawione przez każdego producenta inaczej. Czy wynika to z różnej budowy urządzeń? Specjalista z firmy Grupa DYNAMIC SPÓŁKA Z O.O. SP. K. wyjaśnia:

Praktycznie wszystkie papierosy elektroniczne dostępne na rynku zbudowane są w ten sam lub podobny sposób. Różnice zwykle dotyczą kwestii estetycznej. Dlaczego zatem poszczególne części są inaczej nazywane? Jest to kwestia branżowego nazewnictwa. To, co przez jednego producenta przedstawione jest jako tulejka, inny nazywa volimizerem lub clearomizerem. Ustnik z kolei bardzo często określany jest dripem. W rzeczywistości natomiast klient otrzymuje takie same produkty różnie się wyglądem oraz oznaczeniem poszczególnych części – dodaje.

Papierosy elektroniczne dostępne obecnie na rynku mogą różnić się niewielkimi szczegółami. Wyróżnia się między innymi urządzenia dolnogrzałkowe lub górnogrzałkowe, są to jednak niewiele znaczące kwestie. Technologia jednak cały czas idzie do przodu, więc być może na kilka lat pojawią się nowe papierosy elektroniczne, które będą działały zupełnie inaczej niż te, które współcześnie zdobywają tak duże zainteresowanie społeczeństwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.