Artykuł sponsorowany

Na czym polega mechaniczna obróbka szkła

Na czym polega mechaniczna obróbka szkła

Do podstawowych rodzajów obróbki mechanicznej szkła należą fazowanie, szlifowanie i piaskowanie. Sprawdźcie na czym polega jej proces.

Szlifowanie krawędzi

Płaskie szkło wykorzystywane do produkcji mebli i elementów wyposażenia wnętrz musi być starannie wykończone. Bardzo ważne jest, by jego krawędzie były dokładnie i estetycznie wyszlifowane. Aby osiągnąć taki efekt, wykorzystuje się technikę mechanicznego szlifowania krawędzi szkła. Produkt o wyszlifowanych krawędziach nie tylko lepiej wygląda, ale także jest mniej narażony na pęknięcia wynikające z naprężeń wewnętrznych powstających pod wpływem znacznego nasłonecznienia lub działania sił mechanicznych. Z tego powodu technika szlifowania mechanicznego stosowana jest w szkle hartowanym ESG.
- Dzięki szlifowaniu krawędzi zwiększa się bezpieczeństwo użytkowania szklanych przedmiotów. Istotne jest to szczególnie w przypadku systemów ścianek i drzwi bezramowych. Co więcej, po oszlifowaniu krawędzie można dodatkowo polerować w celu nadania dodatkowych walorów estetycznych, dlatego technika ta wykorzystywana jest w produkcji blatów stołów, mebli, szklanych regałów i innych elementów wystroju  – zauważa nasz rozmówca reprezentujący Hurtownię Szkła Budowlanego Glass Market.

Fazowanie

W wyniku procesu jakim jest fazowanie, na krawędzi szkła powstaje szeroka faza, czyli załamanie powierzchni szkła. Daje to niezwykły, oryginalny efekt wizualny, dlatego technika ta służy do zdobienia elementów szklanych. Przedmiot wykończony poprzez fazowanie wygląda elegancko i stylowo. Proces fazowania szkła przeprowadzać można na każdym jego rodzaju, zarówno na lustrach i szkłach kolorowych, jak i na szkle bezpiecznym oraz bezbarwnym.

Piaskowanie

Ostatnim z trzech procesów mechanicznej obróbki szkła jest piaskowanie. Polega ono na oddziaływaniu na powierzchnię szkła za pomocą strumienia drobnego piasku, który wydobywa się pod dużym ciśnieniem z dyszy. W wyniku piaskowania powierzchnia szkła robi się nieprzezroczysta i chropowata. Techniki tej można używać do tworzenia wzorów i napisów poprzez matowanie. Aby tego dokonać należy zakleić część szkła folią ochronną i matować miejsca odsłonięte. Im dłużej matuje się daną powierzchnię, tym głębszy jest wzór. Dzięki piaskowaniu można osiągnąć efekt grawerowania w szkle.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.