Od czego zależy efektywność transmisji sprzedażowej?
Transmisje sprzedażowe podbiły już wiele krajów azjatyckich – dziś widać wyraźny wzrost zainteresowania tą metodą również w krajach zachodnich, w tym również w Polsce. Wykorzystanie streamingu do skalowania sprzedaży to jednak wciąż nowość, wielu sprzedawców nie wie jak prowadzić transmisje by skutecznie zwiększyć swoje obroty. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać, by transmisje przynosiły wyraźne efekty w sprzedaży.
Odpowiednia platforma to podstawa
Z początku transmisje sprzedażowe były prowadzone z wykorzystaniem popularnych serwisów i aplikacji społecznościowych posiadających funkcję streamingu – czyli udostępniania na żywo obrazu wideo i dźwięku. Relacje, używane często przez osobistości internetowe do relacjonowania swojej pracy lub rozmów z fanami, stały się dla sprzedawców sposobem na prezentowanie oraz sprzedaż posiadanych towarów.
Przeczytaj również: Jakie dachy kryje się papą?
Takie relacje zyskały na popularności przede wszystkim dzięki pandemii koronawirusa, która wymusiła zamknięcie wielu sklepów. Sprzedaż przez internet stała się dla sprzedawców jedyną opcją utrzymania działalności, a dla klientów – odpowiednikiem wizyty w sklepie, podczas której mogą dokładnie obejrzeć towar. Z kolei wzrost popularności transmisji sprzedażowej stał się za rozwojem platform i aplikacji dedykowanych do tego typu marketingu. Jedną z nich jest Seltu.tv, która łączy w sobie wiele funkcji – służy nie tylko do streamingu obrazu i dźwięku, ale również umożliwia łatwą rezerwację towarów, kompletowanie zamówień i dokonywanie płatności. Dlatego każdy sprzedawca, który myśli o zwiększeniu sprzedaży powinien pomyśleć o przeniesieniu swoich transmisji z social mediów na specjalne platformy, które ułatwiają życie zarówno jemu, jak i klientom.
Wyposażenie do prowadzenia transmisji
Do prowadzenia transmisji nie trzeba wiele – wystarczy dobrej jakości telefon z funkcją nagrywania obrazu i dźwięku i połączeniem internetowym, a także oświetlenie. Mimo to wielu sprzedawców wciąż zapomina o dobrym przygotowaniu technicznym, które ma spory wpływ na efektywność sprzedaży. W końcu – to czy klient zdecyduje się na zakup towaru, w dużej mierze zależy od tego, czy sprzedawca będzie w stanie go przedstawić. Niskiej jakości obraz, dźwięk oraz urywające się połączenie mogą to utrudnić.
Regularność
Żadne działania marketingowe nie przynoszą rezultatów, jeśli prowadzone są na pół gwizdka. Dlatego sprzedawcy decydujący się na prowadzenie transmisji nie powinni zniechęcać się po pierwszych nieudanych próbach. Bardzo dużą rolę odgrywa regularność, która pozwoli przyzwyczaić klientów do takiej formy sprzedaży.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana