Artykuł sponsorowany

Od czego zależy efektywność transmisji sprzedażowej?

Od czego zależy efektywność transmisji sprzedażowej?

Transmisje sprzedażowe podbiły już wiele krajów azjatyckich – dziś widać wyraźny wzrost zainteresowania tą metodą również w krajach zachodnich, w tym również w Polsce. Wykorzystanie streamingu do skalowania sprzedaży to jednak wciąż nowość, wielu sprzedawców nie wie jak prowadzić transmisje by skutecznie zwiększyć swoje obroty. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać, by transmisje przynosiły wyraźne efekty w sprzedaży.

Odpowiednia platforma to podstawa

Z początku transmisje sprzedażowe były prowadzone z wykorzystaniem popularnych serwisów i aplikacji społecznościowych posiadających funkcję streamingu – czyli udostępniania na żywo obrazu wideo i dźwięku. Relacje, używane często przez osobistości internetowe do relacjonowania swojej pracy lub rozmów z fanami, stały się dla sprzedawców sposobem na prezentowanie oraz sprzedaż posiadanych towarów.

Przeczytaj również: Jakie dachy kryje się papą?

Takie relacje zyskały na popularności przede wszystkim dzięki pandemii koronawirusa, która wymusiła zamknięcie wielu sklepów. Sprzedaż przez internet stała się dla sprzedawców jedyną opcją utrzymania działalności, a dla klientów – odpowiednikiem wizyty w sklepie, podczas której mogą dokładnie obejrzeć towar. Z kolei wzrost popularności transmisji sprzedażowej stał się za rozwojem platform i aplikacji dedykowanych do tego typu marketingu. Jedną z nich jest Seltu.tv, która łączy w sobie wiele funkcji – służy nie tylko do streamingu obrazu i dźwięku, ale również umożliwia łatwą rezerwację towarów, kompletowanie zamówień i dokonywanie płatności. Dlatego każdy sprzedawca, który myśli o zwiększeniu sprzedaży powinien pomyśleć o przeniesieniu swoich transmisji z social mediów na specjalne platformy, które ułatwiają życie zarówno jemu, jak i klientom.

Wyposażenie do prowadzenia transmisji

Do prowadzenia transmisji nie trzeba wiele – wystarczy dobrej jakości telefon z funkcją nagrywania obrazu i dźwięku i połączeniem internetowym, a także oświetlenie. Mimo to wielu sprzedawców wciąż zapomina o dobrym przygotowaniu technicznym, które ma spory wpływ na efektywność sprzedaży. W końcu – to czy klient zdecyduje się na zakup towaru, w dużej mierze zależy od tego, czy sprzedawca będzie w stanie go przedstawić. Niskiej jakości obraz, dźwięk oraz urywające się połączenie mogą to utrudnić.

Regularność

Żadne działania marketingowe nie przynoszą rezultatów, jeśli prowadzone są na pół gwizdka. Dlatego sprzedawcy decydujący się na prowadzenie transmisji nie powinni zniechęcać się po pierwszych nieudanych próbach. Bardzo dużą rolę odgrywa regularność, która pozwoli przyzwyczaić klientów do takiej formy sprzedaży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.