Artykuł sponsorowany

Powody, dla których warto wybierać opakowania aerozolowe?

Powody, dla których warto wybierać opakowania aerozolowe?

Aerozol to gaz, w którym są zawieszone drobne cząsteczki innego gazu lub cząstki stałe. Aerozol to nie tylko forma opakowania. Mgła lub smog to również aerozole, w których ośrodkiem rozpraszającym jest powietrze atmosferyczne. Medycyna i różne dziedziny przemysłu chętnie wykorzystują właściwości aerozolu. Jakie są powody, dla których warto wybierać tego typu opakowania?

Gdzie najczęściej stosuje się opakowania aerozolowe?

Aerozole są szeroko wykorzystywane jako forma opakowania ze względu na korzystne właściwości fizyczne i chemiczne. Sprej kojarzy się z perfumami, ale ważniejsze jest medyczne zastosowanie aerozoli. Ich zalety powodują, że tak pakowane są leki, nie tylko wziewne. Również środki dezynfekujące, leki przeciwbólowe, a nawet nowoczesne opatrunki mają postać rozpylacza. Ostatnio najpopularniejszym preparatem są odkażacze w formie sprayu. Ponieważ użycie aerozolu gwarantuje dokładność, w ten sposób pakowane są produkty chemii gospodarczej i środki czyszczące. Popularnym sposobem używania odświeżaczy powietrza jest ich rozpylanie.

Przemysł stosuje smary, farby i lakiery w sprayu. W motoryzacji opakowania aerozolowe mają podstawową zaletę, ponieważ jego zawartość nigdy się nie wyleje podczas jazdy. To dlatego wiele kosmetyków samochodowych to rozpylacze. Ponadto nowoczesne spreje działają w każdej pozycji i umożliwiają całkowite wykorzystanie substancji, która się w nich znajduje. Dzięki temu preparaty smarujące i konserwujące w sprayu są chętnie stosowane w warsztatach samochodowych. Również gaśnice działają wykorzystując technologię stosowaną w produkcji aerozoli.

Jakie są zalety opakowań aerozolowych?

Produkty w opakowaniach aerozolowych są wygodne i można ich precyzyjnie używać. Dokładność dawkowania jest ceniona szczególnie w przypadku leków. Ponadto wiele z nich jest lepiej przyswajanych przez organizm w formie rozpylonej. Lek w aerozolu jest hermetyczny, co wydłuża jego trwałość i zwiększa bezpieczeństwo stosowania. Te same zalety ważne są dla przemysłu kosmetycznego. Brak dostępu powietrza powoduje, że na przykład podkład w sprayu dłużej zachowuje swoje właściwości i nie wysycha.

Stosowanie opakowań aerozolowych jest bezpieczne dla środowiska. Do produkcji rozpylaczy nie używa się już szkodliwego freonu. Specyfika opakowania powoduje, że produkt jest w pełni wykorzystany, co ogranicza powstawanie odpadów. Producent aerozoli, firma WATS ma w swojej ofercie aerozole z tworzyw PET, których wyprodukowanie zostawia mniejszy ślad węglowy niż w przypadku opakowań metalowych. Zaletą metalu jest to, że może być ponownie przetwarzany w nieskończoność.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.