Artykuł sponsorowany

Regały wysokiego składowania – podstawa wyposażenia każdego magazynu

Regały wysokiego składowania – podstawa wyposażenia każdego magazynu

Regały wysokiego składowania to konstrukcje, które znacząco ułatwiają codzienna pracę w branży logistycznej, transportowej, przemysłowej i w wielu innych. Pozwalają lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń magazynową i wprowadzają do niej porządek. Kto powinien zdecydować się na zakup takich regałów? Odpowiadamy na najczęściej zadawane przez przedsiębiorców pytania.

Kiedy warto zainwestować w regały wysokiego składowania?

Tego rodzaju wyposażenie sprawdzi się szczególnie w magazynach i halach, w których towary umieszczono na paletach. Trudno bowiem, by tak zapakowane produkty składowane były poziomo, na podłożu. Jeśli zauważyłeś, że w Twoim magazynie brakuje miejsca,
a pracownicy mają problem ze swobodnym poruszaniem się po hali, może to być znak, że warto zainwestować w wysokie regały.

Regały wysokiego składowania dają możliwość optymalnego zabudowania całej powierzchni magazynowej szczególnie w większych obiektach. Gwarantują tym samym sporą oszczędność miejsca – zwłaszcza, że mogą wznosić się aż po sam sufit (nawet powyżej 15 metrów wzwyż).  

Proponowane rozwiązanie z pewnością spełni oczekiwania tych przedsiębiorców i menadżerów, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń składowania oraz wprowadzić porządek w magazynie – szczególnie w takim, w którym przechowuje się sporą ilość towaru.   

Z czego zbudowane są regały wysokiego składowania?

Regały wysokiego składowania zbudowane są na przykład z ram i belek nośnych lakierowanych proszkowo.  Lekka, choć bardzo stabilna konstrukcja zapewnia bezpieczeństwo użytkowania.

Jakie są zalety regałów do wysokiego składowania?

Najważniejsze atuty regałów tego typu to:

  • prosta konstrukcja,
  • łatwy montaż i demontaż,
  • stosunkowo niska cena,
  • dowolna wysokość (można zamówić regały nawet kilkunastometrowe),
  • solidność i wytrzymałość,
  • wysoki udźwig.

Największym plusem regałów do wysokiego składowania jest to, że zapewniają one szybki dostęp do wybranych produktów, co znacząco usprawnia korzystanie z przestrzeni magazynowej.

Nie trzeba już gorączkowo szukać potrzebnych towarów i zastanawiać się, ile produktów z danej kategorii się sprzedało, a ile wciąż zalega „na stanie”. Wszystko widać na pierwszy rzut oka. Warto mieć na uwadze, że schludnie i mądrze zaaranżowane wnętrza magazynowe przekładają się na lepszą efektywność pracy.

Jaką wysokość mogą osiągać regały wysokiego składowania?

Przepisy BHP, podobnie zresztą jak Polskie Normy, nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak wysokie powinny być opisywane regały. Jak twierdzi ekspert z firmy Sfamasz: Mogą to być konstrukcje wznoszące się na wysokość od 1,8 m do nawet kilkunastu metrów.

Nie ma odrębnych zasad bezpieczeństwa dla poszczególnych wysokości. Jako przedsiębiorca nie musisz więc obawiać się, że zakupując kilkunastometrowy regał łamiesz jakiekolwiek przepisy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.