Stelaże do biurek w open space'ach
Czy open space może być przyjaznym, wygodnym miejscem do pracy? Jak zaaranżować tego typu biuro, by pracownicy czuli się w nim swobodnie, a jednocześnie nie przeszkadzali sobie nawzajem? Kluczową kwestią jest przemyślany wybór i konfiguracja mebli biurowych. Każde stanowisko powinno zapewniać swojemu użytkownikowi maksymalny komfort, a zatem pozwalać na dopasowanie do jego indywidualnych potrzeb.
Wady i zalety open space’u
Organizacja biura na planie otwartym ma na celu nie tylko optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, czyli zapewnienie miejsca dużej liczbie pracowników, ale także podniesienie funkcjonalności i wydajności organizacji. Jeżeli open space nie przynosi obu tych korzyści, prawdopodobnie wynika to z błędów na etapie jego projektowania.
Nieprawidłowe rozplanowanie biura typu open space skutkuje spadkiem wydajności pracowników, co równa się stratom przedsiębiorstwa. Aby uniknąć takiej sytuacji, urządzając biuro należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Najważniejsza z nich dotyczy przygotowania stanowisk z uwzględnieniem charakteru pracy, wykonywanej przez poszczególnych członków zespołu.
Stanowiska pracy indywidualnej
To właśnie osoby zatrudnione na samodzielnych stanowiskach, które wykonują pracę indywidualną, najczęściej narzekają na warunki w biurze typu open space. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest z reguły utrudniona koncentracja. Takie niedogodności można jednak wyeliminować, sięgając po odpowiednie meble biurowe i ustawiając je w przemyślany sposób.
Stanowisko do pracy indywidualnej powinno być zbudowane z biurka z regulacją wysokości blatu, wygodnego krzesła i osobnego kontenera na przechowywanie dokumentów oraz niezbędnych akcesoriów. Jest to absolutne minimum, zapewniające niezależność pracownika od pozostałych osób, z którymi dzieli przestrzeń. Jeśli w biurze nie mogą znaleźć się nawet małe przegrody, stanowisko powinno być ustawione tak, by pracownika nie rozpraszał ruch w pomieszczeniu. Warto skorzystać także z osłon na monitory i biurka.
Stanowiska pracy zespołowej
W przedsiębiorstwach o profilu kreatywnym, gdzie dominuje styl pracy zespołowej, biuro dobrze jest podzielić na tzw. klastry, nazywane również systemami workbench. Klastry ułatwiają komunikację między członkami zespołu, nie powinny być jednak większe niż 4-6 biurek.
Do budowy stanowiska pracy zespołowej workbench warto wykorzystać jeden solidny stelaż, który samodzielnie utrzyma blat o bardzo dużej powierzchni. W ten sposób można ograniczyć koszty przeznaczone na zakup mebli biurowych. Co ciekawe, nawet biurka ustawione na wspólnym stelażu mogą być regulowane. Przykładem takiego rozwiązania są stelaże biurek Linear Twin z regulacją elektryczną.
Jeśli szukasz wysokiej jakości, solidnych i eleganckich mebli do biura, koniecznie zapoznaj się z katalogiem producenta Miladesign. W ofercie znajdziesz m.in. stelaże do biurek z elektrycznie regulowaną wysokością, idealnych właśnie do przestrzeni open space. Bogaty wybór rozwiązań z pewnością pozwoli ci odnaleźć produkty spełniające oczekiwania twojego zespołu, a jednocześnie wyjątkowo eleganckie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana