W jaki sposób wybrać najlepszą powierzchnię biurową na wynajem
Biuro to jeden z najważniejszych elementów wchodzących w skład firmy. To w nim właściciel i jego pracownicy spędzają większą część dnia, wykonują swoją pracę, a także goszczą klientów i współpracowników. Biuro musi więc posiadać odpowiednią powierzchnię, umeblowanie oraz lokalizację, która pozwoli firmie rozwijać się i zdobywać kolejnych klientów.
Ustalenie naszych wymagań co do biura
Poszukując odpowiedniego biura dla swojej firmy, powinniśmy zwrócić uwagę na szereg czynników, a przed samym przystąpieniem do poszukiwania powierzchni biurowej do wynajęcia powinniśmy ustalić, czego właściwie potrzebujemy. Mowa tu przede wszystkim o wielkości biura. Zależy ona w dużej mierze od ilości pracowników, których posiada nasza firma. Według ustawy na jednego pracownika powinno przypadać co najmniej 10 m 2 biura. Po drugie, warto wynająć biuro, które jest w pełni umeblowane oraz posiada niezbędny sprzęt do pracy. Dzięki temu unikniemy dodatkowych kosztów oraz będziemy mogli rozpocząć pracę w nowym miejscu praktycznie od zaraz. Po trzecie, powinniśmy rozważyć lokalizację. Dobrze położenie biura pozwoli nie tylko na dobry dojazd do niego zarówno naszych pracowników, jak i klientów, ale także pozwoli na pozyskanie nowych kontrahentów dzięki np. korzystnemu sąsiedztwu. Pamiętajmy, że im lepsza lokalizacja, tym nasza firma będzie postrzegana jako bardziej prestiżowa, co nie jest bez znaczenia dla jej rozwoju.Rozmowa z właścicielem powierzchni biurowej
Kiedy już znajdziemy biuro, które spełnia nasze oczekiwania, należy skontaktować się z jego właścicielem lub zarządcą, w celu ustalenia szczegółów współpracy. Może się oczywiście zdarzyć, że sami takiego biura lub lokalu nie znajdziemy – wtedy warto skorzystać z usług pośredników, takich jak np. agencja nieruchomości Mój Dom. Warto jest osobiście spotkać się i obejrzeć biuro, aby wiedzieć, z czym dokładnie mamy do czynienia. Podczas spotkania z osobą wynajmującą koniecznie zapytajmy o szczegóły warunków najmu, a więc o wysokość kaucji zwrotnej, długość trwania kontraktu najmu, okresie wypowiedzenia oraz o opłatach, które będziemy ponosić w związku z korzystaniem z biura. Sama kwota najmu, którą będziemy płacić co miesiąc to bowiem nie wszystko. Oprócz niej zwykle najemca musi także płacić czynsz i inne opłaty związane z użytkowaniem powierzchni biurowej. Warto jest także porozmawiać z innymi najemcami, dzięki temu będziemy wiedzieli, czy są oni zadowoleni z korzystania z biura w danym miejscu, czy też mają jakieś zastrzeżenia.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana